tweety

tweety

Tuesday 26 July 2011

Public Phone @ Handphone

Entri aku kali ni melibatkan telefon awam (Public Phone). public phone ni aku rasa dah ramai yg kurang guna sbb masing2 dh ada hphone sendiri kan..Korang semua tau ke public phone skrg bkn mcm dulu lg (ke aku sorg jer yg ketinggalan zaman skit maklumla jarang dpt call guna public ni) sbb mlm td aku trima 1 call yg sebenarnya dr member aku sendiri..hahha..yg kelakarnya awl mlm td aku bleh sms baik jer ngan dia tetiba dia syp jer sbb slalunya msj dr dia tu brtalu2 jgla..rupa2nya tepon dia dh kena BAR..yg menariknya jg dia siap keluar umah g cr tepon awam tu la utk tepon aku..nk jd cerita bila dia call no yg naik kat tepon aku ada sama mcm no celcom 019-38***71(tak bleh tulis abis nanti korang dpt cr plak kan kat mana..haha) confirm no yg naik tu takde nama kan..aku pun risaula nak angkat kan bkn apa jam masa tu pun dh pkul 11 mlm..3 kali aku dpt call tu..untuk yang awal tu aku angkat member aku ckp suh call dia balik (tp aku sengalkan sampai tak cam suara dia sampai aku kata tak kenal..hahaha) kali ke 2 dia call aku tak angkat langsung tp kali ke 3 dia call aku angkat utk pastikan sapa..dgn gelak yg tak bleh berhenti dan dia plak tgh hangin kat aku sbb aku kata tak kenal baru aku tau sapa..aku pun call balik hphone dia tu..abis aku kena marah siap dia warning lg masa tu kalau sekali lg aku tak angkat mmg dia takkan call lg..kira aku bernasib baikla utk angkat call ke 3 tu...kalau tidak confirmla muncung panjangkan member aku tu (org aku syg tu..hahha)

Ni Public phone lama dulu..aku pun slalu guna gak dulu masa zaman2 takdak hphone sendiri

Ni yg terkini skit

Nak jd critenya kat sini public phone dulu2 zaman aku kecik2, zaman belajar semua public phone akan trtera no tepon mcm line tepon rumah tapi 2 no yg hujung tu bila ditambah akan jadi ganjil..cuma skrg jer canggih skit kan..aku rasa line2 public phone mmg dipegang oleh syarikat yang terkenal mcm CELCOM, MAXIS, DIGI dan lain-lain.

Sekadar berkongsi cerita...

1 comment:

Rosniena said...

kesiannya dia..awatlah hang tak angkat..kalu tengah malam mesti urgent!!