tweety

tweety

Wednesday 20 July 2011

Durian Owh Durian

Assalam..

Kali ni nk crite plak psl durian...my favourite local fruits..org kata durian tu adalah raja buah..mcmana tak jd raja coz ada duri tu mmg tajam..bg yg meminati buah durian mmg bestla dan nikmat klu bleh mkn tp bg yg tak minat (mcm housemate aku) maunya muntah-muntah kat situ..yg bestnya bau pun tak bleh la kan..pernah satu hari tu aku bawa balik sebiji durian dia siap update kat FB lg yg bau durian membuatkan dia pening2..bila aku bc status tu agak panas hati gak la kan tp hormat jgla..jadi aku makanla masa dia takde kat umah or masa dia dh tido..bleh ker mcm tu..nk tak nak kena gak hormat kan..

Durian hasil derma dr kontraktor

Sekarangkan musim buah-buahan tempatan lgla byk durian,manggis,rambutan,langsat,dokong dan lain2..semuanya aku dah makan..mak ayah aku siap bawa lg masa kitaorg nk pergi bercuti aritu..betapa sayangnya diaorg kat aku..tu yang menarik..sebenarnya best ada dusun sendiri ni bleh makan byk2..ayah aku ada dusun kat kedah..tahun ni aku plak tak sempat nk balik menjengah dusun tu memandangkan kekangan masa yang tak menentu..hehe (alasan jer tu)..tp takpe anak punya psl semua buah2 diangkut guna kereta kancil ke bagan serai...menarik kan..



Sapa yg suka durian bleh kongsi komen anda ye...

1 comment:

Rosniena said...

sedapnye aini..tengok rupa dia pun dah geram..nak rasa!!!